Management systeem helpt ons verder.

horeca manager

Klantcase: Coffee-star

Een Nederlandse horecaondernemer die iedere dag haar voordeel haalt uit het gecombineerde HR- en dataplatform van HorecaManager.

Coffee-star biedt een kwalitatief horecaconcept aan waarbij koffie bepalend is. Op een toegankelijke, vriendelijke en persoonlijke manier zijn ze in staat het verschil te maken op een locatie. In de warme en comfortabele winkels vindt u een uitgebreide keuze aan lokale & duurzame producten. Het assortiment bestaat behalve koffie uit verse broodjes, koekspecialiteiten, frisdranken, thee en smoothies. ​De winkels van Coffee-star creëren voor u een oase van rust. Een plek om te ontmoeten, te studeren of te ontspannen. ​Zakelijke creëren ze een plek waar u uw zakenrelaties of collega’s niet alleen een uitstekende kop koffie kunt aanbieden, maar ook op hun gemak kunt stellen. Ook voor ZZP’ers bieden zij de ultieme remote werkplek.

Hoe zijn we begonnen

Met een businessplan opgesteld in 2005 zijn we van start gegaan, inmiddels dus 16 jaar geleden. De koffiewereld zat toen heel anders in elkaar, aldus Jan-Willem Keus. (Directeur, Coffee-star) Toen we op zoek gingen naar onze eerste locatie in 2006 vonden we die in de openbare bibliotheek van de Universiteit Leiden. We waren daarmee de eerste organisatie die een horecagelegenheid had in een openbare bibliotheek van een universiteit. Vanwege het succes in korte tijd wilden meer universiteiten dit concept overnemen. Een goede horecagelegenheid tegen lage kosten was voor de universiteiten een mooie aanvulling. We zijn daarmee hard gegroeid in de eerste jaren. En inmiddels zijn we met 8 vestigingen verspreid over heel Nederland. Na 16 jaar weet je waar de valkuilen zitten en zijn we nog steeds goed vertegenwoordigd in de bibliotheken. Onze vuistregel voor een nieuwe vestiging is altijd achter de gevel, nooit op straat. We zijn inmiddels te vinden in musea, bibliotheken en universiteiten. Mijn grootste verantwoordelijkheid zit hem in de winkels laten draaien, leveranciers moeten tijdig leveren en onze data moet kloppen voor de groei van het bedrijf.

Meerdere locaties

In het begin van het traject hebben we met veel mensen van Staff Support overleg gevoerd. Met name over de administraties en statistieken per winkel. Zo werken we vanaf het begin met Exact voor de salarisadministratie en de loonstroken. Het is erg fijn dat deze systemen met elkaar kunnen samenwerken. Omdat wij op zoveel verschillende locaties werken (over ‘grote afstanden’ voor Nederlandse begrippen), is de software van HorecaManager van ons essentieel, zodat we op afstand kunnen zien hoe de winkel ervoor staat. Staff Support biedt voor ons de oplossing om de productiviteit te kunnen verhogen en om op locatie te kunnen roosteren. Het zorgt ook voor een goede salarisadministratie. We kunnen alle gegevens van onze medewerkers direct inzien en ook de geschiedenis. Het is voor ons daarnaast een centrale plek voor alle documenten

‘Staff Support biedt voor ons de oplossing om de productiviteit te kunnen verhogen en om op locatie te kunnen roosteren. Het zorgt ook voor een goede salarisadministratie.’